Translate

sobota, 26 stycznia 2013

Miklos Nyiszli" Byłem asystentem Doktora Mengele"

Miklos Nyiszli "Byłem asystentem Doktora Mengele"

                  Książka tą trudno nazwać zwykłą publikacją jest to raczej spisane 
zeznanie żydowskiego lekarza Węgierskiego pochodzenia, który wraz z rodziną w 1944 r został wywieziony do 
Auschwitz-Birkenau, gdzie przez przypadek został asystentem dr Mengele dzięki czemu miał dostęp do wielu miejsc w obozie i ludzi, o których oczywiście wspomina w książce, przez co jest to jedna z najlepiej opisujących działanie i skuteczność obozu zagłady. 
          Czytając tą książkę miałem problem z uwierzeniem, że to co tam się działo mogło być prawdą, ponieważ realia życia w Sonderkommando są tak trudne do zaakceptowania, że nawet ja, który przeczytałem już wiele pozycji nie mogłem uwierzyć, że grupa naćpanych i nienormalnych ludzi może tak otumanić cały naród, że ten może włożyć tyle siły,środków i czasu na, to tylko, by przez jakąś głupią idee tak cynicznie mordować ludzi.

         

           W książce tej autor krok po kroku opisuje cały system pracy obozu, od przyjazdu ludzi aż po handel rzeczami, które po nich zostały,ponad to opisuje dziwne i niezrozumiałe eksperymenty, które przeprowadzał dr Mengele (dr.?czy powinniśmy tego używać w przypadku tego człowieka?) na bliźniakach, by móc pomóc Himlerowi w przyspieszeniu przyrostu ludności "Germańskiej" oraz szukać dowodów, że inne narody to podludzie,książka którą warto przeczytać, by móc samemu się przekonać jak potrafi być człowiek nieludzki... 
Powstał film, który w dużej części opowiada to, co zawarte jest w opowiadaniu Miklosa film nosi tytuł "szara strefa".

1 komentarz: